20. januar 2011

Webinar noter onsdag d.10/4-19

Links og videoer til webinar onsdag d10/4-19:

Handout

Kan hentes HER

Reinforcers

Reinforcer vs Aktivitet video HER

Dragehop video HER
Køb dragehop HER

Monsterhop video HER
Køb monsterhop HER

Magnet brikker fx HER eller HER

Indlægget på bloggen om klistermærker kan du finde HER

2OI ord par siges inden man får lov at slå med terning uden semantisk konfusion video HER

Aktiviteter

Fysisk opgave til skelneøvelser video HER


Litteratur:


•Baker, E. 2012 Optimal intervention intensity. International journal of speech-Language pathology, vol 14, issue 5. Scientific forum lead article pp 401-409.
Se gratis HER
•International journal of speech-Language pathology, vol 14, issue 5. 2012
Scientific forum indeholder oventstående Lead article samt 13 kommentarer fra forskellige forfattere der alle handler om ‘Dosage’ indenfor forskellige logopædiske områder og med forskellige vinkler, samt et Respons fra Baker, E.
Link til til issue HER, hvor man så kan komme til abstracts af alle kommentarerene og responset.
•Baker et.al. 2018 Elements of Phonological Interventions for children with speech sound disorders: The development of a taxonomy. American journal of speech-language pathology
Link til abstract HER. Hent gratis via ResearchGate HER.
•Brande, J & Frome L D. 2011 Program intensity and servicedelivery model in the schools: SLP survey results. Lang. Speech Heari. Services in schools, October; 42(4): 461-490.
Handler om at måske vælger vi ikke intervention så frit og ud fra barnets profil som vi tror vi gør..
Link til abstract HER
•Warren et al. 2007 Differential Treatment Intensity Research: A missing link to creating optimally effective vommunication interventions. Mental retardation and developmental disabilities reserach reviews 13: 70-77
Om alt det der med dose. Link til abstract HER. Hent gratis via Wiley HER.

Feedback

Udfyld meget gerne feedback skemaet HER

Tak

For i dag og for nu
Skriv endelig til mig hvis du har nogle spørgsmål, ideer eller ønsker... minkusinemaria@gmail.com